Kaip ankščiau rašiau, mano Honda Civic (8 gen (FN chassis)) biški nupušo ir spidometras pradėjo rodyti visas galimas klaidas vienu metu. Todėl paskaičiau kelis service manualus (ačiū Algirdukui), jutubėlėje pažiūrėjau kelis filmukus. Ir išlupau tą “instrument cluster”…
Lupasi labai paprastai, reikia kryžminio atsuktuvo, kogero PH1 ar PH2 ir stiprių nagų. Daroma tai:
- Nuleidžiam žemyn vairą iki galo.
- Su pirštais nulupam į savę nedidelę plastmasę tarp vairo ir spidometro. Ten dar yra mįslingos grotelės- tikriausiai ten matuoja oro temperatūrą. Ten yra viena jungtis ir permatoma gofruota šlanga. Man ta šlanga piktybiškai atsijungė kažkur giliai viduje ir išsitraukė. Va čia jau piderastija*.
- Atsukam du varžtus po ta nuimta plastmase.
- Lupam lauk visą priekį (bet ne spidometrą) į save. Ten bus trys jungtys: START mygtuko, lempų reguliavimo (kairėje) ir didelė jungtis dešinėje kur visi mygtukai ir sukučiai.
- Atsukam dar du varžtus virš spidometro.
- Lupam lauk spidometrą- viena plati jungtis.
Visos jungtys turi fiksatorius- nenaudojam primityvios jėgos.
O dabar prasideda totali pornografija*. Reikia išardyti patį spidometrą, o tiksliau prietaisų grupę (instrument cluster). Šiai šis daiGtas neardomas, o keičiamas. Bet mums reikia vistiek išardyti. Viskas prasideda paprastai- kiek atlenkiam baltus fiksatorius, atsukam trys varžtus ir nuimam galinę sienelę.
Pamatom sušiktą getinaksinę PCB ir suprantam, kad lizdas prilituotas iš kitos pusės. Tada nuimam visą korpusą (blendą). Čia jau reikia dirbti švarioje vietoje, nečiaudėti, nesisnargliuoti, nesišerti ir nemėtyti pleiskanų.
Viskas viduje padengta matiniais dažais ir daugiamečių dulkių sluoksniu. Čia reikėtu dirbti su drobinėm/atlasinėm pirštinėm. Tačiau vistiek nusibrūžins kažkiek ir nebus to nečiūpinėto grožio.
Kad išimti PCB reikia nurauti visas rodykles ir pašalinti LCD ekraniuką. Ruoškitės smurtui. Atjungiam ekraniuko šleifą ir pašvietimo laidus.
Poto lupam šitą šūdą iš visų jėgų. Jis nėra priklijuotas- tik per dešimtmečius priaugo. Realiai jį laiko vienas varžtas (kurį išsukom nuimdami baltą nugarėlę). Sėkmės, nes čia piderastija* ir pornografija* vienoje vietoje- stipriai traukiant brūžinasi matinis sluoksnis. Jis gali nubytėti, o po apačia, suprise-surpise, balta plastmasė ar gruntas.
Vieną sluoksnį nulupom…
O čia vėl piderastija*- rodyklė užpresuota. Imam piršteliais (arba pasidarom plastikinį lomą) ir lupam. Man nepasisekė:
Rodyklė išsitraukė su visa ašim.
Nukeliam tachometro skalę kurią jau nučiupinėjau.
Ten viduje pilna permatomų plastikinių šviesolaidžių (light pipe).
Lygiai taip, pat, su jėga, lupam aušinimo skysčio ir kuro rodykles.
Rodyklės susideda iš dviejų komponentų. Jie tikrai nesuklijuoti, todėl nesusijaudinkti, jei rodyklė subyrės į dvi dalis.
O dabar labai emocinga eilutė prie šios nuotraukos:
Tai ta, sušikta, piderastiška* jungtis, dėl kurios buvo daromo visa šita pornografija*. Pirmiausia- tai getinaksinė plokštė su skylių metalizavimo užuomazgom, tačiau jungties pajungimo vieta neturi metalizavimo. Skylutės padarytos žymiai didesnės nei jungties kojytė. Ir aišku užlituota super ekologišku lydmetaliu- kur alavas beveik grynas. Ir net neužtepta jokių snarglių ant litavimo vietos. Gerai, kad mažesnės mikroschemos užlakuotos.
Kaip matosi iš nuotraukos, alavas prie pirmos (ar paskutinės) kojos staiga susirgo maru. Alavo maras būna ne tik nuo šalčio, bet kartais va ima ir taip atsitinka. Gal blogai išmaišytas lydmetalis ir per mažai buvo sidabro ir ko ten kartais prideda nuo maro ir alavo ūsų. O gal šiaip, dar ir per mažai ten buvo užtepta lydmetalio. Kontaktas ėjo per ploną tiltelį iš kitos kojytės pusės.
Teko palituoti…
Surinkimas atbulinis. Tik viena bėda su rodyklėm. Jų mechanizmus reikia pasukti prieš ardant iki krašto (kol atsirems) ir nusifotkinti. Man tai nelabai pavyko, todėl man dabar rodo kiek per daug temperatūros, biški per daug kuro ir per mažai apsukų. Tačiau šiaindien aš tikrai neturiu jėgų viską vėl išardyti, nes po šio remonto, prietaisų skydelis kol kas veikia. Beja valyti pirštų anspaudus ir nubrūžinimus su izopropilu nėra labai geras sprendimas, nes dešimtmečius kauptos dulkės ir sušikti juodi matiniai dažai kiek tirpsta ir blizgėja. Nors surinkus viską atgal, tie blizgesiai, bent jau vakare nesimato :).
Kita bėda, kad ašies išrovimas visdėlto turi įtakos rodyklės darbui. Kažkur biški kliudo.
* dėl terminų žiūrėti žodyną.
Ir dar, gal kam reikės, rankinė diagnostika, “light show”:
1. Raktelis 0 padėtyje.
2. Nuspaudžiam ir laikom SEL/RESET mygtuką ant vairo.
3. Įjungiam artimas šviesas.
4. Įjungiam degimą (II padėtis).
5. Išjungiam šviesas.
6. Įjungiam šviesas.
7. Išjungiam šviesas.
8. Paleidžiam SEL/RESET mygtuką.
9. Tris kartus (x3) paspaudžiam SEL/RESET mygtuką.
(viską darom greitai, eina kalbos, kad rankinis turi būti užtrauktas.)
Užsidega visos lemputės, pypsi. Tris kartus tachometro rodyklės trenkiasi į nulį. Poto visos rodyklės gražiai vaikšto nuo min iki max. Deja niekas čia nesikalibruojasi, o tik testuojasi.
Gaila kad taip isskrodei nepasidomejes… yra chebrantai kurie perdarineja usa skydelius i europa, manau butu pagelbeje su rodykliu nuemimu. Kai mes pirma karta ardydami taip isrovem asis nebepavyko priversti skydelio korektiskai veikti… Zodziu kokybiskai padaryti toki darba reikia igudziu…
Ankstesnių generacijų Civic (ir dar kažkokiuose) būdavo toks dalykas kaip klaidų išmirksėjimas šešioliktainiu kodu kai sutrumpindavai du kontaktus kažkur prie ECU. Pas mane 7gen Civic tai šito dalyko nebėra. Gal žinai kokia alternatyvą tam?
Kas per maras yra vengti švino lydmetaliuose?… čia man panašu, kad tai labai daug kur tarnauja to “užprogramuoto senėjimo” tikslais….
Pagarba už entuziazmą daryti pačiam…
Nesidžiaugiu alavo lydmetaliu, bet… kas per maras? Nu tai pirmyn pilkim vėl visur gyvsidabrį, kadmiuokime, tetraetilšviną į benzą, šviną į lydmetalį, plastikus, anglį į katilines… Ar dėl technikos gerovės gyvenam? Už Žigulį geresnės mašinos nėra – geriau švinuotas benzas ir patikimas, paprastas senelių laikų sprendimas nei pajudinti užpakalį ir pagaminti motorą kuriam jo nereikia? Taip, naujovės turi savo kainą – sudėtingos, o norime pigiai ir visi turėti – tenka paisyti ir ekologijos (nors ir diskutuotina ar vartojimas su tuo suderinama). Bet kas geriau ar sugedęs įmantrus skydelis ar VAZ2101, kuriame jis negenda, bet kasmet smaluotum ir kas 50kkm darytum kapitalinį?
Arūnai, nereikia taip visko sutirštinti ir veltis į kraštutinumus… kas dėl švino lydmetalyje manau 1 į gamtą išmestas švino akumuliatorius prilygsta kokiem 5000 švino lydmetaliu sulituotiems televizoriams, tačiau akumuliatoriai nedraudžiami, tuo tarpu švino lydmetalis uždraustas… Tuo tarpu apskritai dažnai persistengiama dėl ekologinių dalykų – pvz, skaičiavimai rodo kad senesnis labiau taršus automobilis bendroj sumoj padaro mažiau žalos gamtai nei 3 nauji kurie tinkami eksploatuoti garantinį laikotarpį (žodžiu neretai ta ekologija “išlenda per antrą galą”)
Arvydui. Dėl klaidų išmirksėjimo… nežinau kaip 7gen, bet mano 8 gen manuale parašyta- jei nėra kompiuteriuko, reikia “trumpinimo laido” ir net yra dedikuotas lizdas jam. Tik klaidas turi neišmirksėti, o parašyti ant to ekraniuko. Todėl spėju, kad ir senesnėje versija ši opcija liko. Aš ištrauka iš savo civiko service manual įdėsiu…
Raktinis žodis: 07WAZ-0010100
Kaina kažkur pas “litovcus” – Honda .SWITCH MPCS SHORT , Prekės kodas: 07WAZ0010100, 140,74 € -5%, 133,70 €…
ir kišimas:
Pagal paveiksliuką panašus į toršeros mygtuką. Guglinimas pagal “super laido” kodą išmeta net kelis service manualus online. Viename parašyta, kad kodus išmirksi automobilio vidaus apšvietimo plafonas 🙂
Arūnui… nu nereikia varyti, bet getinakso plokštė ir kogero lydmetalis Sn99.3 Cu0.7 vietoje kokio Sn96.5 Ag3.0 Cu0.5 tikrai nepagerina ilgaamžiškumo. Suknistą nešiojamą kompiuterį (ir stacionarą) darom su lakuotu stiklo tekstolitu, paauksuotais kontaktais. O automobilio PCB darom iš šūdo ir ryžių popieriaus?
Užtenka prisiminti seną anekdotą: kodėl konservų dėžutė gamtoje išlieka 50 metų, o opelis tik 5? Ar tik pramonė nesupainiojo metalų?
Kadmio toksiškumas irgi kažkaip nelabai… Gyvsidabrio? Jis gamtoje susijungia su siera ir gaunasi stabilus cinoberis. Beja švino galena irgi nelabai jau nuodinga.
Ekologija gerai tik tuo, kad žmogus auklėjamas recyclinti. O auklėti galima tik per baubus.
O Gediminui kiek pritariu. Tik norėčiau pridėti- įdomu kiek “ekologiškas” yra elektromobilis. O dar reikia iš medžiotojų atimti kulkas.
O dėl šiuolaikinės “ekonomikos” ir taip aišku, kad jei technika bus “amžina” šiuolaikinė ekonomika kolapsuos. Gi sakoma, kad didžiausias kapitalizmo priešas yra ne komunistas, o hipis ūkininkas (ne hipsteris).
Ačiū už info. Taip išeina jog Honda neatsisakė klaidų išmirksėjimo galimybės. Reiks savo Civic’ui irgi paieškot manualo. O dėl to super duper įpatingo laido tai tiks ir paprastas laidukas už 1 ct.nemanau jog ten vidui kasnors stovi nu nebent koks rezistorius. Bet ant senesnių gen. tikdavo paprastas laidukas. Nes už tokia kaina galima pajimt beveik padorų diagnostikos tool’są
Arvydui. O ODBII mėlindantis iš aliexpreso už $2.50 netinka?
Mėlindančius du turiu ir vieną pabalintą kuris vieną dieną nusprogo dėl neaiškių priežasčių. Bet nepaisant didelių skirtumų jie nedaug ką parodo o įpatingai kalbant apie klaidas ižvis nieko nepamatysi. Eina pažiūrėt temperatūras kur kokia, kiek proc. apkrautas variklis, kokios apsukos, vid. sąnaudos, greitis ir lamda zondų įtampos. Aišku neatmetu varijanto, kad naudoju prasta softą.
Pamiršau paminėti jog naudoju Bluetooth mėlyndačius.
Kogero daugiausiai švino rastumėm gerose žūklavietėse ant dugno 🙂
updeitas, nes lygtai nepaminėjau dėl to laido. Jis pakeičiamas folijos rutuliuku. Kad ir nuo kramtomos gumos. Gumuliuką įkiši į to laido lizdą ir pati Honda ant savo LCD ekrano rodos visas klaidas. Deja, “pavojingos” klaidos (ABS, stabilumas) nerodomos. Užtat parodė, kad mano automobilio priekinis stiklas buvo keistas ir kad buvo bėdos su šildymo sistema.