Kadangi neturiu ką rašyti, tai eidamas pro autolaužyno šiukšlyną nukniaukiau automobilio radiatoriaus ventiliatorių. Tai VW AMAROK radiatoriaus ventiliatorius , Brose A54906-110100…, parašyta, kad 600W.
Ventiliatorius po avarijos, neremontuotinas- sudaužytas motoro korpusas, pažeista vidinė dalis. Sulankstytas rotorius. Pats ventiliatorius irgi sutrūkęs.
Čia matosi modelis ir kitos žymos. Nuo šios nuotraukos visos nuotraukos išsididina.
Nukračiau ventiliatorių. Laidas nulaužtas nuo avarijos smūgio.
Nuėmus ventiliatorių ir atsukus trys varžtelius ventiliatorius lengvai išsiardė.
Statorius prijungtas prie elektronikos per jungtis. Naudojami tik trys kontaktai, jokių holo ar kitokių jutiklių.
Rotorius nuo smūgio susideformavo. Tačiau magnetai sveiki. Ir nėra jie labai stiprūs.
Elektroninė pusė, matosi elektrolitiniai kondensatoriai ir ritė kuri tikriausiai atlieka filtro vaidmenį.
Čia ištraukiau magnetą. Be geležinio apsodo jis visiškai silpnutis. O gal tai ir tų stebūklingų magnetų kurie išsimagnetina kai juos ištrauki? Nenorėčiau tikėti.
Rotorius be magnetu ir magnetukai.
kiek rankomis patiesinau rotorių ir jis lengvai sukasi statoriuje.
Elektronikos foto iš vienos pusės.
Tranzistoriai: Infenion IPD90N04S4-03 (4N0403), Vds=40V, Rdson=3.2mΩ, Id=90A, 94W ant korpuso, 11-15ns persijunginejimas.
Draiveris: Infenion TLE7184F, “System IC for B6 motor drives”. Viduje integruoti 6 mosfetų draiveriai (trys high side, trys low side), 5V įtampos stabilizatorius, įvairios diagnostikos, šunto matuoklis (operacinis low side šuntui).
Kontroleris: nežinomas, 087A2QS, 319KX414, JAPAN.
Dideli elektrolitai: po 2700μF, 25V.
Motoro diametras: ~18cm, “tabletės” storis- 7cm.
O tai kam cia tos leketronikos tiek. Jam ka reikia suktis, kaip hardikui su pasaulio mikronu paklaida?
Čia trifazis BLDC variklis, panašiai kaip elektriniuose dviračiuose ir motoroleriuose būna. Jam valdyti reikalingas kontroleris.
Sutapimas: vakar ardziau masinos ventiliatoriu. O siaip nustebino kad dvifaziu BLDC cpu ventiliatoriu varikliai veikia tik su viena detale: U79 davikliu.
Jei kam kyla mintis šitą naudoti dviratyje, tai tas valdiklis, net nuhackinus ir išmokus valdyti greitį, tam netinka, kadangi šuntas tik vienas – pajudant nusprogs greičiausiai.
O ventiliatorius įvairius naudojo dviratistai, kažkas žaidė su Audi 200 DC motoru, kažkas su mercedes trifaziu. Tik kažkaip greitai nutilo, matyt nekažką. Šiaip vien silpni magnetai duoda suprasti, kad bus didelė apvijų varža, taigi ir šilumos daug, o tai reiškia mažai galios.
Jo tokio negalima dviračiams naudoti vien tik dėl to, kad jo rotorius mechaniškai silpnas. Manau ir torque jis visai neturi, visa galia tikriausiai eina per dideles apsukas (ko ir reikia ventiliatoriui). O galios jis gali ir turėti- 600W gi parašyta.
Gi galia tai kažkaip sukimo momentas daugintas ir apsukų ir kažko Pi.
Čia kažkas naujo ar seniai žinomas dalykas pateiktas kitaip?
[linkas į Dujunovo rato-variklio filmuką]
Man jau kurį laiką visiškai nepatinka žurnalizmo lygis ir “rusiški” atradimai. Ypač kai rašo “Užsienyje jau metus bando apeiti išradėjo iš Jakutijos patentą”.
Pirmiausia duokite patento numerį, kad susipažinti su išradimu. Jo deja nėra. Jei būtų patentas, tai tie migloti “užsienio apiejėjai” (gal iš Lietuvos?), jau seniai sumokėtu babkes.
O šiaip, pagal paveiksliukus, tai paprasčiausias asinchroninis motoras… Tada gal Nikolos Teslos ir Galilėjo Ferario patentus pradžiai reikėtu nagrinėtis. Ir poto melioną tobulinimo patentų.
Tai bet kokia rus propoganda dirstelk ir ten bus butinai “analogov vmire ne imeet” 🙂
O kodėl jo sparnuotė nesimetriška?
Nes tikras, bet tikriausiai taip apsaugo nuo rezonansinio užimo. Apsauga nuo triukšmo.