Trumpas eksperimentas- ar galima paprastai padaryti automobilinio STOP žibinto lemputę iš LED (šviesos diodų). Aš nekalbu apie specialius originalius stop žibintus su šviesos diodais. Mano mintis buvo pakartotį eksperimentą su pažibinčių šviesom. Aišku, mačiau pirkti kažkokias lemputes su šviesos diodais, bet man gaila išmesti pinigus į balą- ten ryškiai per mažai diodų, kad šviestu bent jau panašiai kaip originalus stop žibintas.
Geras žmogus iš sandėlio palupinėjo man raudonų šviesos diodų iš … kompiuterinių pelių. Tie “lazeriniai” diodai kurie šviečia iš pelės pilvelio. Paeksperimentavęs nustačiau, kad sujungus penkis diodus nuosekliai, drasiai galima jungti prie 13V be jokio balasto. Srovė per diodus siekia paie 48mA (0.6W). Ant snarglių sulitavau tokią pabaisą:
Tai 25 raudoni šviesos diodai (ketvirtis šimto kompų pelių! 😉 ). Viso apie 3W.
Kambaryje šviečia puikiai. Tačiau nelabai lindo į originalią WV armatūrą. Teko kiek apglamžyti. Fotkių darymo metu nesu tikras ar švietė visi 5 “aukštai”. Bandymas lauke…
Kairėje pusėje LEDai, dešinėje originali 21W kaitrinė lemputė. Nuotrauka daryta be “blico”. Kiek tai matosi, kad LEDų šviesos trūksta. Beja tai matosi tik ant fotkės. Įtariu infraraudonų spindulių įtaką skaitmeniniam fotikui.
Nuotrauka daryta kiek sutemūs, su “blicu” ir su įjungtais pažibinčiais (šviesos diodai po 0.75W…1W. Sekmingai naudojami daugiau kaip metai kiekvieną darbo dieną).
Šoninio vaizdelio testas. Stop žibintai turi matytis ir iš šono. O šviesos diodai labai kryptingi.
Išvados: pusė velnio. Manau pridėti dar 5 diodus ir šviesos užtektu. Beja šviesa ryškiai raudonesnė- palyginus matosi, kad originali lempa kiek geltona.
P.S. eksperimentas darytas ir su veikiančiu varikliu ir stovinčiu (dėl įtampos svyravimu). Abiem atvejais rezultatai panašūs.
Ir vėl standartinis atsiribojimas: negalima modifikuoti automobilio apšvietimo ir signalizacijos prietaisų bla bla bla ir t.t.
Stopų ledai pvz. Audi originale šiek tiek skiriasi nuo gabaritų – gabaritų ledai yra wide angle, o stopai – narrow, dar skiriasi ir lempos stiklas – priešais gabaritą yra sklaidiklis, prieš stopus – lygus plastikas. Manau, jei visus ledus nukreiptum viena kryptim, rezultatas būtų dar geresnis nei su paprasta lempa.
ka reiketu daryti, jeigu masinoje pakeitus posukius i led lemputes, kompiuteris pradeda pypseti ijungus posuki. ar gali buti kad kompas tikrina lempuciu varzas ar kazka panasaus? koks butu sprendimas?
kad labiau i aki reztusi led zibintai, reiktu padaryti kad jie mirgsetu dideliu dazniu. hi-end’iniuose masinose taip turbut daro 🙂
Gal nepaminėjau, bet tikslas buvo įdėti į originalią armatūrą. Jei modifikuoti patį žibintą, tai gražiai elėm išdėlioti keliasdešimt diodų ir viskas būtų gerai.
Dėl posukių lempučių- kompiuteris matuoja srovę per lemputes (varžą) ir taip nustato ar lemputė perdegė. Todėl sprendimas vienas labai sudėtingas- pakeisti kompo logiką, o kitas paprastas, tačiau neekonomiškas- parinkti rezistorių (galingą) kuris imituotu lemputės apkrovą. Dėmesio, rezistorius kaista. Gali prasvilinti kokį laidą ar deformuoti plastiką.
Dėl mirgėjimo- gal kartais matosi PWM reguliavimas. Kai kurios LED lempos turi dvigubo ryškio rezimą- silpniau šviečia ir imituoja gabaritus, o kai nuspaudžiami stabdžiai, šviečia ryškiau.
Joa, ten akivaizdziai PWM, kazkaip visad uzkliuva tas mirgejimas stovint uz tokos auto, pasuki galva ir matos kad akys tik kas koki antra “kadra” pagauna sviesa 😐 kazkaip blasko karts
[…] pajungimas į STOP žibintus. Schema specifinė- be balastinių […]