Šiuo metu ant mano stalo guli štai toks kurinys:
Čia ant mažos PCB prilituoti 6 maži mosfetai, GAL16V8 mikroschema. Vertikaliai kabo viena iš ATMEGA16 testinių ploksčių. Juodulys- 2.5″ kieto disko likučiai.
Šiuo metu skaitom Atmel firmos straipsnius apie 3 fazių variklių valdymą su AVR mikrokontroleriais. Kol kas nelabai gaunasi, tiksliau ir neturi gautis, nes nesumontavau nei vieno atbulinio ryšio elemento: nei holo daviklio, nei trifazės įtampos nuskaitymo.
GAL mikroschema užprogramuota PWM valdymui per visas tris fazes ir dar kaip papildoma funkcija- apsauga nuo vienos fazės abiejų raktų įjungimo vienu metu. Tačiau ši mikroschema pati įnešė nenustatytą bugą- įjungimo metu, kažkodėl būtent ir įsijungia du tos pačios fazės raktai- matyt kažkoks pereinamasis procesas daro įtaką. Gerai, kad visas prietaisas maitinamas iš USB lizdo ir per kelis apsauginius diodus- MOSFETai įkaista tiek, kad pradeda rūkti dūmai ir išsilydo lydmetalis po raktu. Tačiau raktai neperdega- nes lieka vos pora voltų ant rakto. 🙂
Manau, kad iki sekmadienio perskaitysiu dokumentaciją ir paleisiu trifazį variklį pilnu greičiu.
Is there any chance you could share out the framebuffer scanner you wrote for the rgb led matrix? I’m still working on mine and trying to figure out whether it’s okay to just count cycles for some things.
Sweikas, man idomu del tos mikroschemos GAL16v8 ji lengvai uzsiprogramuoja? su kokiu programeriu ir kokiu softu? 🙂 ir dar GAL16v8 analogas yra ATF16v8 ? as turiu jam JED faila bet nezinau su kuom jis sukisamas 🙂
Visai įdomu. jau gal pusę metų domiuosi visokiais varikliais. šiuo metu prisikabinau prie žingsninių, tik vat draiverio koją nulaužiau ir eksperimentai baigėsi 😀
Beje gal turi stipresnių žingsninių variklių for cnc?
Nerijui: Dėl ATF16V8 aš nežinau, reikia skaityti datasheetus. Šiaip PAL -> GAL migracija rodos lengva, ir JED(fuse) failai lengvai konvertuojami (nebandžiau). Programuoju su http://www.vabolis.lt/2007/04/16/top2004/
Nors visi sako kad GAL logika atgyvena, bet labai pajutau jos gėrį- nes jau kokius keturis kartus keičiau schema šitame čipe. Įsivaizduoju kaip užsiknisdamas perlituočiau kokias 5..6 TTL mikroschemas… brr.
Artūrui: dėl variklių nežinau- man prieinami tik varikliai iš printerių ir dauginimo aparatų. Ir šiaip jų paieška gryna voznia- juos meta į juodo metalo laužą. Ir tame gelžgalių kalne reikia knaisiotis- labai nešvarus darbas.
Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad valdyti asinchroninį 3 fazių variklį su ATMEGA yra gryna nesamonė. 🙁 Be atbulinio ryšio variklis dirba nestabiliai. O ir startuojasi labai sunkiai…
Trifazio dažnis apie 120Hz.
Reikia 6 kojų mosfetams valdyti ir dar 3 ar 4 grįžtamajam ryšiui. Ir dar neaišku iš kur tie maži pikai atsiranda- aš raktus junginėju įrašydamas vieną baitą į registrą, bet kažkur kažkas nesutampa.
O štai tikro kieto disko vaizdelis:
Trifazio dažnis apie 470Hz, PWM kapojimo dažnis žymiai didesnis.
Startas: dažnis programiškai keliamas nuo kelių Hz iki rodos 60Hz.
What, no love for this guy with the two opposable thumbs?
Modeliams naudojamų BLDC variklių kontroleriai valdomi su atmega8 ir ten dažniai dešimtys kHz…
Čia ne MHz problema 🙂 Čia teisingo algoritmo supratimo problema. Pabandyk rasti source code BLDC varikliui su EMF feedbaku paprastai megai.
Sveiki, ar sunku butu paleist hdd motora su jo paties kontroleriu? Ir ar nera pavojaus kad diskai informacijos saugojimui nuleks, kai hdd ijungsi su nuimtu gaubtu? As turiu itin sena hdd is 1992m. Kompo, atrodo jis visai kitaip nei dabartiniai. Dar vienas klausimelis. Kiek itampos duot? 12v kaip ir parasyta ar galima ir daugiau? Aciu uz atsakymus.
Kiek diskų, tiek ir skirtingų kontrolerių. Šiuolaikiniai kontroleriai valdomi per kokį nors serijinį interfeisą. Datasheetai neprieinami. Paprastai palieki visą kieto disko kontrolerį ir jis pradeda sukti diskus, tik bėda tame, kad jei nebūna nuskaitymo galvučių, tai kieto disko kontroleris įtaria klastą ir išjungia motorą. Va būtent taip padarytas šitas juokas: http://www.vabolis.lt/2006/01/15/smirgelis/
O diskai tikrai nenulėks.
1992 metų kietas diskas gali būti su holo davikliais- tada jį lengviau valdyti su kontroleriu. Atpazinti galima pagal laidų skaičių- jei ten daugiau nei 4, tai tikrai su kažkokiais davikliais.
Deja. ten tik 4 laidai, diskas ide jungtim jungias. Variklis pats irgi tik su 4 spygliukais…
Ir ka su juo darai?:D molinius dirbinius? mocnas vyras:D nenuleisk ranku daryk kol randi is kur sarint schemas:DDD mosklincius