Vienas internautas užpylė mane klausimais apie automobilio pajungimą prie kompiuterio. Prisiuntė man visokiausių schemų, fotkių, instrukcijų ir visokiausio softo, pripasakojo apie visokius K-Line ir L-Line, apie ISO9141 ir visokius VAG COM… Žodžiu jam ten kažkas nesusikonstravo, nesijungė prie jo auto. Šiaip tai schemos visai primityvios. Kadangi gyvenam “arčiau vakarų”, rusiškos nesamoningos schemos su daugybe tranzų ar taimerių man nepatiko. Pasirinkau schemą su specializuota mikroschema- ji nėra brangi. Iš esmės, RS232 kabelis iki auto tai paprasčiausias protokolų- lygių keitiklis. RS232 keitiklis į TTL, TTL į automobilyje naudojama ISO protokolą.
Schemą ir plokštę nusipaišiau pats naudodamas Eagle programa. Detalės MAX232, MC33199, 78L05, vienas tranzas, kita smulkmė.
Schema:
Schema pasižiūrėti atidžiau. Kas idomiausia, schemoje yra klaida, bet subinė vistiek veikia… 🙂
Spauskit čia, kad skaityti toliau ir pamatyti daug paveiksliukų:
Spausdintos plokštės (PCB) paveiksliukas:
Po kažkiek laiko surinkau “aparatą”, naudojau daugiausiai SMD detales, tik kažkodėl 78L05, kondikus ir rezistorius pasirinkau senoviškus, per skylutę… Susiradau antikvarinį notebuką “Toshiba portege”, jame beliko tik 16Mb RAM, akumus teko perlituoti (ir jie netilpo į seną korpusą- teko viską apvynioti izoliacija), sunkiai perkėliau visą softą- kompiukas neturi nei USB, nei CD, nei FD. Teko lupti lauk kietą diską.
Surinktas “aparatas” ir antikvarinė Toshiba:
Viska nusitempiau į automobiliuką ir ant snarglių pajungiau. Ijungiau softą, degimą- automobilyje kažkur gilumoje kažkas pradėjo tiksėti- galvoju tuos sprogs. Bet nieko, dar veikia.
Krūtas pajungimas prie Golfiuko fiškės:
Bendras testavimo vaizdelis:
Prijungus prie automobilio daugiausiai neatsiliepia tie auto-moduliai. Matyt mano automobilis pernelyg primityvus- be navarotu. Golf3, 1997 metų…
Dažniausiai matomas pranešimas 🙂 :
Vienintelis gėris kuris atsiliepė ir net leidosi testuotis tai ABS. Nusiskaitė netik visokie serijiniai numeriai, bet ir leido visaip pamirksėti lemputėmis, paburzginti hidrauliniu siurbliuku ir užstabdyti individualius ratus.
ABS išėjimų testavimas:
Pabandžius susisiekti su automobiliu OBD-II protokolu gavau klaidos pranešimą. Deja, nežinau ar tai auto kaltas ar mano priedelis. O gal paprasčiausiai kur nors nebuvo kontakto.
OBD-II bandymas ir rezultatas:
P.S. (2008.08.16): Vėl prispaudė reikalas… Susgedo Golfiukas, tai teko susirasti vėl šį projektą. Pataisiau klaidas kurios paminėtos komentaruose. Perpaišiau (teoriškai) schemą ir plokštę. Naujos plokštės nedariau, pataisiau esamoje. Po remonto, o gal šiaip, dėl gero oro, atsiliepė automobilio variklis (tik tada kai “K” linija 12V). Parodė gedimą… Dabar teks remontuoti mašiniuką.
Taip pat pridėjau Cadsoft Eagle programos archyvą tiems kurie norės paeksperimentuoti: ZIP archyvas.
Taip pat parašiau tiems, kurie atkartojo schemą, bet vagcom nematė interfeiso- ar sujungėt DB9 kištukyje 7 ir 8 pinus?
Mus domina tik keturi laidai kurie buvo taip pajungti (bent jau veikė (dalinai) ant mano VW):
16- +12V iš akumo.
7- ISO9142-2 K line.
15- ISO9142-2 L line.
4,5- žemė. GND.
(pas mane auto kištukyje daugiau metalinių kontaktų ir nebuvo. Ir žemė tik viena…)
Krutai 🙂 Kaip tik ieskau info ta tema 🙂 Dekui.
Beje jei netycia atrasi kur besimetanti usb to com ismegink ir parasyk kaip veikia
Na bet kodel man taip neveikia 🙂 cia as tas internautas uzpuoles Leva 🙂 Gal mano rankos dar kreivos tokiem darbam.. nu bet tiek daug variantu ismeginau ir su universalia montazine plokste ir PCB paskui ismokau pasidaryt.. tik galimas daigtas kad mano MC33199D mikruske tiek bandymu neatlaike 🙁 bet as nesustosiu ir bandysiu toliau tol kol padarysiu 🙂 lbj jau uzsispyriau 🙂
Nerijau, gal su manim pasidalintum savo ziniom apie tuos masininius protokolus? 🙂
Pilnas rusiskas internetas butent tokiu schemu. Ir pilna situ adapteriu “patikrinimo ir suderinimo” dar pries jungiant prie masinos aprasimu.
Gal galima gauti linku? 🙂 Su rusu kalba ne stebuklai
Kad mano zinios irgi ne sviesios 🙂 Dnts kur rast tokius aprasymus patikrinimo ir suderinimo? 8) Matas o ka tu turi rades ?:)
http://www.obddiag.net/projects.html
Stai sia schema planuoju artimiausiu laiku meginti surinkti.
Cia paziurek:
http://www.carhelp.info/forums/102/thread4031/
Matas o iskur zadi gaut ta mikruske MCZ33290? 🙂 o Dnts as ten esu prisiregines bet neleidzia parsiust to failiuko Test.zip gal tau leidzia parsiust? ar gal turi ?:)
Is uzsienio pirksiu
Na mano tas adapteris su opto tai veikia per USB COM converteri 🙂 bet ODBII irgi parase kad nera tokio ..
nors nzn gal man ir nera nes borto kompo nera 🙂
Dariau pagal virsutine is cia
http://orlovdv.narod.ru/COMport.html
Ant vieno passat 2,0 digifant irgi nesijunge prie motoro. Bet netycia pastebejau kad ten reikia palaukti iki daeis iki Baud 04. t.y. laukti reikia apie 16 retry.
o del klaidos, tai nebent 2,3,14 tereikia sujungt su savim, niekur nekabinant.
o cia 2,3,14 tai max232 kojeliu numeriai ar kas ?:)
O prie ko čia max’as 🙂
ant MC33199. maxas atostogauja.
tai gali kas pataisyt ta klaida?:) uzsisakiau dar viena mikruske mc33199 🙂 o Levai tau su katra versija jis veike? su 3.11 ar 4.09 ?:)
Klaida laidžiukas nuo 2, 3, 14 iki SV1. Veikė su visom programom.
va tau radau panagrinet 🙂 http://www.emanator.demon.co.uk/bigclive
mane sudomino ozonas 😀 paskui ta komentara istrink nes jis cia ne i tema 🙂
Turiu daug varijantų tokių schemų, nuo labai paprastų iki sudėtingesnių.
Vieną ir pats susimeistravau. Anksčiau jų buvo galima rasti daugiu, dabar pradėjo tas schemas slėpti, mat iš to galima uždirbti piningų. Būkit atsargūs, po “testavimo” gali ir nebeužsivesti. Jungiau prie 99m VW. Jei kam įdomu galiu pasidalinti.
Evaldas man butu idomu:) skype:yah00zijo o email:j0maj0@yahoo.com
pasigaminau schema tikrai gera bet kai bandau prisijungti raso kad neprijungtas INTERFACE
o slaptą laidelį RS232 jungtyje sujungei? 🙂
koki laideli viska dariau pagal schema, gal galetai paaiskinti.
Visi pataisymai įrašyti į pagrindinį postą.
As tai jau pasidariau per USB:) su FT232 🙂 tik vat kazkas buvo ar tai firmware blogas ar kazkas kad jis veike dalinai.. interfeisa rado, visus testus praejo, bet visada rasydavo kad nepajungta prie auto.. bet as padariau kad veiktu kaip per usb rs232 tracyveri 🙂 ir veikia 🙂
o tai kokius gedimus radai golfelyje?:)
Trottle actuator- open.
Sweiki patiko man si tema LIUKS! beveik viskas aisku tik liko man toks kabliukas kas per elementas SV1 (gal kokia paderinama varza). o kam reikia keisti ta “k” linijos itampa?
SV1 tai jumperis (trumpiklis) perjungti išėjimo K signalo amplitudę- 5V arba 12V.
ALDL & GM (opeliai, fordai) kaikutir dirba ant 5v kiek zinau 🙂
Įspūdingas auto projektėlis čia pas tave gavosi. Šaunuolis, matosi kad rankos ne iš *** auga 🙂