Eilinį kartą perdegė automobilio gabaritų galinis žibintas. Originali lemputė dar laiko, o piguva iš degalinės ėmė ir perdegė. Ir išlaikė tik nuo vasaros. Automobilio borto įtampa teisinga ir normos ribose. Todėl nutariau atgaivinti seną įdėją apie šviesos diodinį gabaritą. Tam tikslui panaudojau pigų diodą iš dealextrymo. Visa bėda, kad šitas diodas naudoja 0.3A darbinę srovę prie maždaug 3.4V įtampos kritimo. Kaip balastą panaudoti kokį rezistorių ar net LM317 nėra protinga nes prie automobilio borto įtampos, toks energijos švaistymas yra kiek sudėtingas ir neekonomiškas 🙂 (10V * 0.3A= ~3W šilumos). Taip pat netinka mano seniau naudoti LED draiveriai (1, 2, 3, 4), nes jie nepritaikyti maitintis nuo 12…14V šaltinio. Šį kartą nutariau pasinaudoti firmos National Semiconductors produktais. Pasirinkau mikroschemą LM3405A – tai kaip tik tokiam reikalui skirta mikroschema. Schemą jungiau pagal gamintojo pateiktą datasheetą ir jokių savo tobulinimų nedariau, gal tik visur naudojau keraminius kondensatorius.
Va senos, perdegusios lempos patronas ir jau pagaminta PCB:
Visos detalės jau sulituotos ir plokštė išbandyta. PCB dvisluoksnė, bet apačioje tik 33uH induktyvumas ir išėjimo kondikas, rodos 22uF keramika:
Šioje, nekokybiškoje nuotraukoje jau matosi surinkta šviesos diodų lemputė. Pats LEDas pritvirtintas prie nedidelio varinio radiatoriaus, kuris prilituotas prie lempos patrono. PCB taip pat prilituota prie patrono. Dėl galvaninio ryšio (nesu tikras ar aš čia nekaltas), diodo padas priglaustas per silikoninę izoliacinę tarpinę prie radiatoriaus. Visa diodo šiluma perduodama per radiatoriaus kojeles į lempos patroną. Manau užteks ploto, kad ataušinti 1W diodą. Viskas apsnargliuota termo klijais- jie hermetizuoja elektroniką, kiek sklaido šviesą ir šilumą:
Surinktos lemputės testas “laboratorijoje”:
Lempa įkišta į mano golfiuką:
Išorinis testas. Lempa kairėje- 1W šviesos diodas originalioje VW armatūroje. Dešinėje- standartinė 5W lemputė.
Fotografuojant lempos šviečia maždaug vienodai. Žiūrint žmogaus akimis, LEDinė lemputė labiau raudona. Originali lemputė kiek gelsvesnė.
SAVEL ir Levas nerekomenduoja keisti automobilio konstrukciją ir modifikuoti apšvietimą. Tokie pokyčiai galimi tik atlikus sertifikavimą ir gavus E ženklą. Važinėjimas su tokiom lemputėm kogero pažeidžia kokius nors įstatymus. Šis eksperimentas padarytas tik pažintiniais tikslais ir dar nereiškia, kad aš važinėju su LED žibintais.
O dabar darysim testdraivą…
Gerą atmazkę ten gale suraitei 😀
Pasak atmazkės testdraivas turėtų būti Kauno policijos įžvalgumo tikrinimas ar šie pastebės neatitikimą? 😀
ta atmazkė tikrai pralinksimino 😀
o šiaip liuks išradingumas, taip ir toliau!
L. idomiai cia ;} o galima prisegti kur tavo mineta datasheet`a? norėčiau ir aš pasipraktikuot ir pasigamint kažka pan. ;} l. patiko tavo ideja.
O tai labai sunku guglėje parašyti “LM3405A”? 🙂
aaaa aisku ;D aciu didelis ;]
Beja šis impulsinis stabilizatorius veikia ant daugiau kaip 1MHz dažnio. Kažkada vienas žmogėnas iš newsgroupo aiškino, kad tokių aukštadažnių stabilizatorių “buityje” nebūna…
Perdariau konstrukciją: panaudojau Cree dijodo aliuminę plokštelę. LEDą prilitavau prie jos- ne tik maitinimo kontaktus, bet ir “paduką”. Dabar šiluma perduodama į aliumininį radiatorių per lydmetalį, o ne termopastą. Visą elektroniką suliejau ir priklijavau su Byson epoksidine derva. Dabar hidroizoliacija ir šilumos perdavimas žymiai geresnis. Kiek sumažinau srovę per diodą, nors žiūrint akimis, LEDinė lemputė vistiek šviečia stipriau. Dabar visa konstrukcija naudoja apie 0.75W energijos (Originali lempa- 5W).
Na va, kai kritikavau dėl LM317 naudojimo su LED’ais, tai sakei, kam čia tie draiveriai, kai LM317 pilni šiukšlynai 🙂
Kad jau taip – gal turi idėjų dėl led’ų dimminimo su LM3405A, pvz. kad salono apšvietimas užgestų iš lėto.
Jei automobilis salona “tamsina” PWMu, tai manau nereikėtu daug vargti. Per diodą įtampą paduoti į “rezervinį” kondiką ir mikroschemos maitinimą. O mikroschemos valdymo koją sujungti su PWMintu maitinimu.
Jei tamsinimas “analoginis” tada reikia pagalvoti.
Beja, aš kritikavau specializuotus “linear” draiverius. Tuo tarpu apie impulsinius nieko blogo nepasakysiu.
daug neismanau elektronikoj, bet sulituoti tokia schemute manau sugebeciau 😀 ideja tikrai gera sutaupytum ne tik lempuciu saskaita… vazineju su mk2 golfu ir pasidares kad paspaudus stabdy sviecia ne tik stopas bet ir pries rukines, gaunas visa juosta raudona, bet noreciau pasidaryt kad gabaritai butu visa eile o paspaudus stabdy sviestu ryskaiu visos. su kaitrinemlempom dvieju kontaktu prisedetu papildomas galingumas numatytai instalesijai ir generatoriuj. ar galima butu padaryt kad tas ledas sviestu silpniau kaip paprasta lempute o paspaudus stabdy ryskiau. dar noreciau ysidet y posukius ir atbuliny.
LEDo ryškumas reguliuojamas keičiant srovę per jį. Arba moduliuojant PWM – greitai įjungiant ir išjungiant diodą.
Šiame draiveryje galimi abu variantai, bet geriau naudoti PWM. Kad nendaudoti kokio procesoriuko reiketu PWM signalo įėjimą, degant tik gabaritams, maitinti iš kokio 555 taimerio, o nuspaudus stopą, LEDas turi šviesti pastoviai.
Dėl Ledinių STOP žibintų- reikia pastatyti gana galingus LEDus, kad jų šviesa būtų lygi ar didesnė nei standartinės 20W lemputės.
o gal geriau naudoti kelis silpnesnius ledus pvz tokius kaip superflux, esu mates tiuningines lempas su 6 ledais gabaritams o stopams gal 15 kokiu uzsidega. gal tada geriau deti kruva maziuku ledu sugrupuoti juos ir tada jiems kokia schemute sulituoti. cia turbut su tais ytampos stabilizatoriais nieko nepesiu naudingo? kad butu paprasiciau. o si tavo schemute netinka keliems silpnesniems ledams.
Šiaip, tai galima jungti LEDus nuosekliai ir su šita ar kita schemute juos valdyti. Pvz, pas mane prožektoriuje dabar rodos dvi eilės po aštuonis diodus. Valdo viena mikroschema. Įtampa nuo 6..8V (dvi lion batareikos) stabilizatorius užkelia iki apie 24…32V.
Mačiau schemutes kur gal kokie 20 LEDų nuosekliai varomi vieno stabilizatoriaus (70V ir daugiau voltų iš 5 ar 12V šaltinio).
Šiaip buvau užsakęs pas “berniukus” kad man parinktu optinių pelių. Norėjau stopus gaminti, bet dabar biški tingiu, nes reikia gadinti pačius žibintus, o atsarginiu aš neturiu.
noreciau susilituoti tokia schemute kaip 1w leduj sulitavai, elementus susipirkciau jai pasakytum kokiu reikia, o del plokstes tai net neissivaizduoju kaip ja pasidaryti 🙂 kiek pinigu butu uz plokstes padaryma?
detalę pirmau iš http://www.national.com o PCB tai jau nežinau kas padarys. Ieškok kokio gudručio. Aš PCB negaminu. PCB failus galiu atsiusti.
biski uzmeciau aky ta saita, kaip supratau ten yra schemuciu yvairiu. pazystamu raidyciu ir simboliu radau bet iki 100% supratimo truksta dar ziniu. tai jai jungent kelis diodus tai galima naudoti ir LM317. sian buvau leonoj ir ten pardavejas parode kaip padarytas ju diodu stendukas su sroves stabilizatoriais, labai neturejau laiko tyrineti to stenduko kad paziureciau kaip ten pajunkta bet sis sake kad nuosekliai, teb nuosekliai jungent reiktu ytampa kelti, o lygegreciai srove, arba jis kazka sumaise arba as cia svaiksu, buvau ir taip ir taip pajunges du diodus, srove matavau tai 20mA tik va ytampos nepaziurejau.
Labas, prašyčiau šio daikto PCB failų, jei dar turite.
Yra padarytos žalios PCB šiam reikalui jei ką … 🙂 Tik va, LM3405A kažkaip nerandu pigiai.
O jei reikia, galiu surasti PCB ar Gerber failus.
[…] originalius stop žibintus su šviesos diodais. Mano mintis buvo pakartotį eksperimentą su pažibinčių šviesom. Aišku, mačiau pirkti kažkokias lemputes su šviesos diodais, bet man gaila išmesti pinigus į […]